mag.jpg
nosil.jpg
sdo_final.jpg
makigiaz_final.jpg
fylakas.jpg
pc1.jpg
farm.jpg

ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ "Β. ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ"

Στο πλαίσιο των σπουδών στην ειδικότητα ΒΟΗΘΟΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, στο 2ο δημόσιο Ι.Ε.Κ. Λάρισας, οι καταρτιζόμενοι του Δ’ εξαμήνου και στο μάθημα ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Φορείς, που προσφέρουν υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρία [Α.με.Α.] και ηλικιωμένους. Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων έγινε ενημέρωση την οργάνωση και λειτουργία των δομών αυτών. Επιπλέον επισημάνθηκαν και συζητήθηκαν οι εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις, που δύνανται να λάβουν χώρα προς όφελος των εξυπηρετούμενων ενηλίκων με αναπηρία και ηλικιωμένα άτομα.

 

Οι καταρτιζόμενοι του Δ’ εξαμήνου επίσης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν εκφάνσεις του επαγγέλματος της Εργοθεραπείας με την ενεργητική εκπαιδευτική τεχνική: «συνέντευξη από ειδικό». Οι ίδιοι πήραν δια ζώσης συνεντεύξεις από προσκεκλημένους επαγγελματίες εργοθεραπευτές στην αίθουσα εκπαίδευσης του Ψυχιατρικού Τμήματος Ενηλίκων του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, με ερωτηματολόγιο, που οι ίδιοι κατήρτισαν, σχετικό με την εμπειρία αλλά και τα καθήκοντα, που έχουν στις δομές, όπου εργάζονται ως Εργοθεραπευτές. Αποτέλεσε τιμή για εμάς η συμμετοχή των κ.κ. Σφήκα Βασιλική [Ε/Θ στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας [Κ.Ψ.Υ.] του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας [Γ.Ν.Λ.] και Παντέρα Θεοδώρα, [Ε/Θ του Ψυχιατρικού Τμήματος Ενηλίκων Π.Γ.Ν.Λ.], που με την παρουσία τους ενημέρωσαν τους καταρτιζόμενους μέσα από την κλινική εμπειρία τους ως Εργοθεραπεύτριες αλλά και των καθηκόντων τους στις δομές, όπου εργάζονται.

 

Τέλος, μετά την διακοπή για το Πάσχα όλα τα καταρτιζόμενα άτομα πραγματοποίησαν εργοθεραπευτική παρέμβαση με την χρήση της ενεργητικής εκπαιδευτικής τεχνικής «προσομοίωση». Η Προσομοίωση αποτελεί ένα είδος Παιχνιδιού Ρόλων, όμως διαφέρει στο ότι οι εκπαιδευόμενοι δεν εισέρχονται σε μία «θεατρική κατάσταση». Δεν υποδύονται κάποια πρόσωπα, όπως στο Παιχνίδι Ρόλων, αλλά απλώς συμμετέχουν σε μία νοητή και, κατά το δυνατόν, ρεαλιστική αναπαράσταση μιας κατάστασης, προσπαθώντας να σκεφτούν όπως θα σκέφτονταν τα «πραγματικά» πρόσωπα, που αφορά η κατάσταση (λ.χ. οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να ενεργήσουν ως βοηθοί εργοθεραπευτές σε εργαστήριο).  Επιπρόσθετα στόχος των παρεμβάσεων, που οι ίδιοι καταρτιζόμενοι σχεδίασαν, ήταν να κατανοήσουν εις βάθος διαγνωστικές κατηγορίες ασθενών/ατόμων, που θα εξυπηρετήσουν μελλοντικά. Όλα τα καταρτιζόμενα άτομα έκαναν προσομοίωση εργοθεραπευτικής παρέμβασης είτε ως μονάδα είτε συνεργατικά ως δυάδα. Μετά το πέρας και σε ηλεκτρονική φόρμα έκαναν τον ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟ τους για την προετοιμασία-υλοποίηση-λήξη αυτής ως διαδικασία. Τα δεδομένα εκτυπώθηκαν ανώνυμα και δόθηκαν στους καταρτιζόμενους στο πλαίσιο αξιολόγησης του εξαμήνου σπουδών.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη Διοίκηση και Εργαζόμενους του 2ου δ.Ι.Ε.Κ., που υποστήριξαν τις δράσεις του Τμήματος καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου καθώς και στον κο Χριστοδούλου Νίκο, Αν. Καθηγητή Ψυχιατρικής, Διευθυντή του Ψυχιατρικού Τμήματος Ενηλίκων Π.Γ.Ν.Λ. και την κα Παντέρα Θεοδώρα, Ε/θ του Ψυχιατρικού Τμήματος Ενηλίκων Π.Γ.Ν.Λ., που με την διάθεση χώρων και μέσων στο Ψ.Τ.Ε. έγιναν οι ε/θ παρεμβάσεις των καταρτιζομένων.

Σε όλες τις παραπάνω δράσεις του δ.Ι.Ε.Κ. ίσχυσε το πρωτόκολλο κατά της διασποράς του ιού SARS-CoV-2, όπως ήδη ισχύουν στις Δομές, που πραγματοποιήθηκαν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και συναντήσεις του Τμήματος.

Νάκος Θ.Μ. Χρήστος

Εκπαιδευτής

 

ΦΟΡΜΑ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ  2023 3 8 2 ΣΤΕΚΙ ΚΑΠΗ ΔΗΜΟΥ ΛΑΡ  2023 4 5 ΚΔΑΠ ΜΕΑ ΔΗΜΟΥ ΛΑΡ 4 

 

 2023 6 7 BANI TSEKA 5 2023 6 12 ΓΙΑΒΡΗ 1

 

2023 5 24 4 GHROKOMEIO LARISSAS 2023 4 5 ΚΔΑΠ ΜΕΑ ΔΗΜΟΥ ΛΑΡ 1 2023 5 8 3 ERGO PGNL

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

LOGO SAEK

 

Δημοσθένους 20, 

Νέα Σμύρνη, Λάρισα

ΤΗΛ. : 2410551904

e-mail: g2saeklar@sch.gr

Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης

Οργανισμοί

ypourgeio1

λογότυπο ΕΣΠΑ νέο